§1.
l. Wprowadza się do stosowania .Jnstrukcję postępowania w sprawie przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu", zwaną dalej instrukcją. stanowiącą załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Zobowiązuje się pracowników Urzędu Gminy Świętąjno oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych do zapoznania się i bezwzględnego stosowania przepisów dotyczących przeciwdziałania
praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, w tym instrukcji, o której mowa w ust. 1 i na tę okoliczność do złożenia oświadczenia, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia. Oświadczenie o przyjęciu do wiadomości i przestrzeganiu postanowień zawartych w instrukcji załącza się do akt osobowych pracownika.
§ 2.
Osobą odpowiedzialną za współpracę z Generalnym Inspektorem Informacji Finansowej w zakresie wszystkich spraw związanych z realizacją zadań dotyczących przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowania terroryzmu jest wyznaczony pracownik Referatu Budżetu i Finansów Urzędu Gminy Świętajno, zwany dalej koordynatorem.
§ 3.
Zobowiązuje się kierowników komórek organizacyjnych Urzędu Gminy Świętajno oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych do współpracy z wyznaczonym koordynatorem w zakresie:
l) przygotowywania Generalnemu Inspektorowi Informacji Finansowej informacji i dokumentów mogących mieć wpływ na krajową ocenę ryzyka oraz niezbędnych do realizacji zadań w zakresie zapobiegania
przestępstwom prania pieniędzy lub finansowania terroryzmu,
2) przygotowywania informacji o sposobie wykorzystania zaleceń zawartych w Strategii przeciwdziałania praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu, o której mowa wart. 31 ustawy z dnia l marca 2018 r. o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz finansowaniu terroryzmu.
§ 4.
l. Wykonanie zarządzenia powierza się kierownikom komórek organizacyjnych Urzędu Gminy Świętajno, kierownikom gminnych jednostek organizacyjnych oraz koordynatorowi.
2. Nadzór nad realizacją zarządzenia powierza się Skarbnikowi Gminy.
§ 5.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
]]>