ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLAkt prawny: XXVIII/213/2021Drukuj informacjęAkt prawny: XXVIII/213/2021

Szczegóły informacji

XXVIII/213/2021

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: XXVIII

Kadencja: 2018-2024

Data podjęcia/podpisania: 2021-06-23

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2021 r.

Tytuł aktu:

wprowadzenia wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o wysokości dochodów gospodarstwa domowego

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym  (Dz. U. z 2020 r., poz. 713 zm.: 1378), art. 7 ust. 1e ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2133 zm. z 2021 r. poz. 11) w związku z art. 38 ustawy  z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz. U.  z 2021 r., poz.11),

Treść:

§ 1. 1. Określa się wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
  1. Określa się wzór deklaracji o wysokości dochodów gospodarstwa domowego stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Świętajno.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2021 r.
                                                                                                                            
                                                                                              Przewodniczący Rady Gminy
                                                                                              Arkadiusz Deptuła
 
 
Załącznik nr 1
                                                                                               do Uchwały nr XXVIII/213/2021
Rady Gminy Świętajno z dnia 23 czerwca 2021 r.
 
 
 
Wniosek
o przyznanie dodatku mieszkaniowego
 
  1. Wnioskodawca ............................................................................................................................................................
(imię i nazwisko, PESEL albo numer dokumentu potwierdzającego tożsamość wnioskodawcy w przypadku braku numeru PESEL)
 
  1.  Adres zamieszkania.....................................................................................................................
 
  1. Nazwa i siedziba zarządcy budynku albo innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkaniowy......................................................................................................
  2. Tytuł prawny do zajmowanego lokalu:
a) najem
  1.  
 
b) podnajem
 
 
c) spółdzielcze prawo do lokalu (lokatorskie lub własnościowe)
 
d) własność lokalu w spółdzielni mieszkaniowej
 
 
e) własność innego lokalu mieszkalnego
 
 
f) własność domu jednorodzinnego
 
 
h) inny tytuł prawny
 
g) własność budynku wielorodzinnego, w którym zajmuje lokal
 
 
 
 
5.  Powierzchnia użytkowa lokalu.......................................w tym :
 
  1. łączna powierzchnia pokoi i kuchni .......................................
 
  1. powierzchnia zajmowana przez wnioskodawcę w przypadku
 
 najmu lub podnajmu części lokalu .......................................
  1. Liczba osób niepełnosprawnych ………………, w tym:
 
  1. poruszających się na wózku .................................................
 
  1. innych, jeżeli niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania
 
w oddzielnym pokoju ...................................................
  1. Sposób ogrzewania lokalu: centralne ogrzewanie           -a) jest             b) brak*)
  2. Sposób ogrzewania wody: centralnie ciepła woda          -a) jest             b) brak*)
  3. Instalacja gazu przewodowego                                       -a) jest             b) brak*)
 
 
  1. Liczba osób w gospodarstwie domowym ..................................................................
 
  1. Razem dochody gospodarstwa domowego .................................................................
                                                                                               (według deklaracji)
 
  1. Łączna kwota wydatków na mieszkanie, o których mowa w art.3 ust.3-4a ustawy z dnia 21
czerwca 2001 o dodatkach mieszkaniowych za ostatni miesiąc**) ............................................
                                                                                      (według okazanych dokumentów)
Potwierdza zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkaniowy pkt 2–5, 7–9, 12 ..................................................................................................................................................................
                                                            (podpis zarządcy)
Oświadczam, że zapoznałem/am się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych załączoną do wzoru wniosku.
........................................................                                                                                    .....................................................
(podpis wnioskodawcy)                                                                                                 (podpis przyjmującego)
*)        niepotrzebne skreślić
   **)        miesiąc, w którym składany jest wniosek.
 
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych – dodatek mieszkaniowy
 
Administrator danych osobowych
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świętajnie, ul. Spółdzielcza 4, 12-140 Świętajno, tel. 694 467 245, e-mail: biuro@gops-swietajno.pl, dalej: Administrator.
Cel, czas oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
W związku ze złożonym wnioskiem dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalenia prawa do otrzymania świadczenia. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i  wynika z przepisów ustawy o dodatkach mieszkaniowych w związku z art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Niepodanie danych uniemożliwi rozpatrzenie wniosku. Dane będą przechowywane przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji.
Ujawnienie danych osobowych
Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz Administratora, takim jak:
  • dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania
    z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności ich przetwarzania,
  • operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji,
  • banki w celu realizacji przelewów,
  • podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.
Prawa przysługujące w związku z przetwarzaniem danych osobowych
  • prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania,
  • prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą
    w Warszawie, przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
 
Inspektor Ochrony Danych
Administrator w celu prawidłowego gromadzenia i przetwarzania danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w sprawach związanych z ochroną danych osobowych i sposobami ich przetwarzania mailowo na adres: iod@gops-swietajno.pl lub pocztą tradycyjną na wskazany wyżej adres Administratora.
 
 
Załącznik nr 2
do Uchwały Nr XXVIII/213/2021
Rady Gminy Świętajno z dnia 23 czerwca 2021 r.
 
........................................................................                                  ............................................
(imię i nazwisko wnioskodawcy)                                                                                   (miejscowość i data)
.......................................................................
.......................................................................
(adres zamieszkania)
Deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego za okres
......................................................................................................................................................
(pełnych trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku)
Oświadczam, że moje gospodarstwo domowe składa się z następujących osób:
  1. Imię i nazwisko............................................................................................. – wnioskodawca,
data urodzenia...........................................................................................................................;
  1. Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
  1. Imię i nazwisko .......................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
  1. Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
  1. Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
  1. Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
  1. Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
 
 
 
Oświadczam, że w podanym wyżej okresie dochody moje i wymienionych wyżej kolejno członków mojego gospodarstwa domowego wyniosły:
 
Lp.1
 
Miejsce pracy lub nauki
 
Źródła dochodu
 
Wysokość dochodu w zł
       
       
       
       
       
       
       
 
Razem dochody gospodarstwa domowego:
 
Średni dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wynosi ................................. zł, to jest miesięcznie ................................................... zł.
Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Zgodnie z art. 7 ust. 14 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych osoba korzystająca z dodatku mieszkaniowego jest obowiązana przechowywać dokumenty, o których mowa w ust. 13 (tj. dokumenty na których podstawie zadeklarowała dochody), przez okres 3 lat od dnia wydania decyzji o przyznaniu tego dodatku.
...............................................                                       .....................................................
(podpis przyjmującego)                                                                                  (podpis wnioskodawcy)
 
 
1 Należy podać liczbę porządkową według osób zamieszczonych przed tabelą
  1. Należy wymienić oddzielnie każde źródło dochodu.
Uzasadnienie
 
W związku z art. 7 ust. 1e ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2133 z późn. Zm.) oraz art. 38 ustawy z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz. U. z 2021 r. poz. 11) rada gminy określa w drodze uchwały, wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz deklarację o dochodach gospodarstwa domowego.
W myśl powołanego art.7 ust.1e ustawy o dodatkach mieszkaniowych rada gminy została zobowiązana do podjęcia w terminie do 1 lipca 2021 r. uchwały określającej wzór wniosku
o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzór deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych. Powołany przepis art. 7 ust.1e został wprowadzony do ustawy o dodatkach mieszkaniowych mocą art. 11 pkt 7 lit. b ustawy z dnia 10 grudnia 2020r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz. U. z 2021r. ,poz.11). Przywołana ustawa zmieniająca stanowi w art. 38, że w terminie do dnia 1 lipca 2021r., rady gmin mają obowiązek podjąć uchwały określające wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz deklarację o dochodach gospodarstwa domowego.
Mając na uwadze powyższe, Rada Gminy została na podstawie art. 7 ust.1e ustawy
o dodatkach mieszkaniowych upoważniona do określenia – w drodze uchwały – wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego.
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Świętajno
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2021-06-23
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Ewa Gronowska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2021-06-25 08:16:05
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2021-06-25 08:33:09
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2021-06-25 08:33:09
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
1091 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony