ˆ
Zmiana wielkości treści
Zmiana kontrastu serwisu
WyłączWłącz skróty klawiatury
Zmień interlinię
Przejdź do strony głównej

Biuletyn Informacji Publicznej

  • Logo Biuletynu Informacji Publicznej
  • Godło Rzeczpospolitej Polskiej
ˆ

Ekran szczegółów informacji

Pobierz dane XMLAkt prawny: Nr VII/62/2024Drukuj informacjęAkt prawny: Nr VII/62/2024

Szczegóły informacji

Nr VII/62/2024

Rodzaj: Uchwała

Status: Obowiązujący

Sesja: VII

Kadencja: 2024-2029

Data podjęcia/podpisania: 2024-12-16

Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego.

Tytuł aktu:

w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Świętajno na 2025 rok

Na podstawie:

Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit. d i  lit.  i, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tj. Dz. U. z  2024 r., poz. 1465/ oraz art. 211, art. 212, art. 214 , art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258 ust.1, art. 264 ust.3  ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /tj. Dz. U. z 2024 r.  poz. 1530/ oraz art.111 w związku z art.14 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz.U. z 2024 r. poz. 167), Rada Gminy uchwala, co następuje:

Treść:

 
§ 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości  40.309.743,78 zł zgodnie z załącznikiem  Nr 1
    z tego: dochody bieżące                                                                                  34.610.299,07 zł
                dochody majątkowe                                                                              5.699.444,71 zł
 
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości  41.546.056,22 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2
     z tego: wydatki bieżące                                                                                     32.257.620,25 zł
                 wydatki majątkowe                                                                               9.288.435,97 zł
2. Wydatki inwestycyjne w 2025 roku w wysokości  8.942.935,97 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
3. Dochody i wydatki majątkowe z Rządowego Funduszu Polski Ład Programem Inwestycji Strategicznych w 2025 roku, zgodnie z załącznikiem Nr 4
4. Dochody i wydatki majątkowe z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w 2025 roku, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
5. Wydatki na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych  oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 4.147.394,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr  6.
6. Dochody i wydatki związane z realizacją  zadań z zakresu administracji rządowej i innych  zadań zleconych odrębnymi ustawami  w wysokości  3.400.178,87 zł zgodnie z załącznikiem  nr  7.
7. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
 
 
 
§ 3
Deficyt budżetu w wysokości  1.236.312,44 zł, zostanie pokryty przychodami z:
1) niewykorzystanych środków pienięznych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz wynikających  z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy  i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków  w kwocie 234.990,55 zł,
2) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 1.001.321,89 zł.
 
§ 4
Przychody  budżetu  w  wysokości  2.536.312,44 zł, rozchody budżetu w wysokości  1.300.000,00 zł,  zgodnie z załącznikiem Nr  9.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów  i  pożyczek, zaciąganych  na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie   900.000,00  zł
 
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 139.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki  w kwocie 139.000,00 zł, w tym  na:
1) realizację zadań określonych w gminnym  programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie  129.000,00 zł
2) na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie  10.000,00 zł
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar , o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z  2024 r., poz.54,834,1089,1222):
 
1) dochody w wysokości                                                                           25.000,00 zł
2) wydatki w wysokości                                                                            25.000,00 zł
 
 
 
 
 
 
§ 8
Ustala się dochody w kwocie  1.900.000,00 zł z tytułu wpływów  z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i  wydatki bieżące w kwocie 1.930.000,00 zł  na  funkcjonowanie  systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
 
§ 9
Wydatki budżetu  w 2025 roku obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną  kwotę  382.188,05 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego w kwocie  382.188,05 zł,  zgodnie z załącznikiem Nr 10.
 
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy stanowi załącznik Nr 11.
 
§ 11
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych  prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych w 2025 roku wynosi 652.293,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 12.
 
§ 12
W  budżecie gminy  tworzy się rezerwy:
  • ogólna w wysokości      80.000,00 zł  
  • celową  w wysokości   120.000,00 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
 
§ 13
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art.257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do:
-  dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w obrębie grupy wynagrodzeń i składek od nich naliczanych w granicach działu,
-  dokonywania przeniesień w planie wydatków inwestycyjnych na zadania w ramach tego samego działu niepowodujących likwidacji zadania,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
4) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
-  zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
-  zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
- zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich 
 
§ 13a
 
W celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa upoważnia się Wójta do:
1) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej.
 
§ 14
 
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi  Gminy.                           
 
§ 15
 
Uchwała wchodzi w życie z dniem  1 stycznia 2025 roku  i  podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego.
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Załączniki

Rejestr zmian

Podmiot udostępniający informację:
Podmiot udostępniający informację:
Urząd Gminy Świętajno
Osoba, która wytworzyła informację:
Osoba, która wytworzyla informację:
Data wytworzenia informacji:
Data wytworzenia informacji:
2024-12-16
Osoba, która odpowiada za treść:
Osoba, która odpowiada za treść:
Magdalena Majewska
Data wprowadzenia do BIP
Data wprowadzenia do BIP
2025-03-06 14:29:25
Wprowadził informację do BIP:
Wprowadził informację do BIP:
Administrator Systemu
Data udostępnienia informacji:
Data udostępnienia informacji:
2025-03-06 14:36:37
Osoba, która zmieniła informację:
Osoba, która zmieniła informację:
Administrator Systemu
Data ostatniej zmiany:
Data ostatniej zmiany:
2025-03-06 14:48:46
Artykuł był wyświetlony:
Artykuł był wyświetlony:
37 raz(y)
Zobacz pełną listę zmian czytanej informacji »
« powrót do poprzedniej strony