Ekran szczegółów informacji
Pobierz dane XMLAkt prawny: Nr VII/62/2024Drukuj informacjęAkt prawny: Nr VII/62/2024Szczegóły informacji
Nr VII/62/2024
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: VII
Kadencja: 2024-2029
Data podjęcia/podpisania: 2024-12-16
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego.
Tytuł aktu:
w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Świętajno na 2025 rok
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 4, pkt 9 lit. d i lit. i, ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym /tj. Dz. U. z 2024 r., poz. 1465/ oraz art. 211, art. 212, art. 214 , art. 215, art. 217, art. 222, art. 235, art. 236, art. 237, art. 239, art. 242, art. 258 ust.1, art. 264 ust.3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych /tj. Dz. U. z 2024 r. poz. 1530/ oraz art.111 w związku z art.14 ustawy z dnia 12 marca 2022 r. o pomocy obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa (Dz.U. z 2024 r. poz. 167), Rada Gminy uchwala, co następuje:
Treść:
§ 1
1. Dochody budżetu gminy w wysokości 40.309.743,78 zł zgodnie z załącznikiem Nr 1
z tego: dochody bieżące 34.610.299,07 zł
dochody majątkowe 5.699.444,71 zł
§ 2
1. Wydatki budżetu gminy w wysokości 41.546.056,22 zł zgodnie z załącznikiem Nr 2
z tego: wydatki bieżące 32.257.620,25 zł
wydatki majątkowe 9.288.435,97 zł
2. Wydatki inwestycyjne w 2025 roku w wysokości 8.942.935,97 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 3.
3. Dochody i wydatki majątkowe z Rządowego Funduszu Polski Ład Programem Inwestycji Strategicznych w 2025 roku, zgodnie z załącznikiem Nr 4
4. Dochody i wydatki majątkowe z Funduszu Przeciwdziałania COVID-19 w 2025 roku, zgodnie z załącznikiem Nr 5.
5. Wydatki na programy i projekty realizowane z udziałem środków pochodzących z funduszy strukturalnych oraz pozostałe środki pochodzące ze źródeł zagranicznych nie podlegających zwrotowi w wysokości 4.147.394,26 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 6.
6. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań z zakresu administracji rządowej i innych zadań zleconych odrębnymi ustawami w wysokości 3.400.178,87 zł zgodnie z załącznikiem nr 7.
7. Dochody i wydatki związane z realizacją zadań realizowanych w drodze umów lub porozumień między jednostkami samorządu terytorialnego, zgodnie z załącznikiem Nr 8.
§ 3
Deficyt budżetu w wysokości 1.236.312,44 zł, zostanie pokryty przychodami z:
1) niewykorzystanych środków pienięznych na rachunku bieżącym budżetu, wynikających z rozliczenia dochodów i wydatków nimi finansowanych związanych ze szczególnymi zasadami wykonywania budżetu określonymi w odrębnych ustawach oraz wynikających z rozliczenia środków określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy i dotacji na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem tych środków w kwocie 234.990,55 zł,
2) wolnych środków jako nadwyżki środków pieniężnych na rachunku bieżącym budżetu jednostki samorządu terytorialnego, w tym wynikających z rozliczeń wyemitowanych papierów wartościowych, kredytów i pożyczek z lat ubiegłych w kwocie 1.001.321,89 zł.
§ 4
Przychody budżetu w wysokości 2.536.312,44 zł, rozchody budżetu w wysokości 1.300.000,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 9.
§ 5
Limity zobowiązań z tytułu zaciąganych kredytów i pożyczek, zaciąganych na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu w kwocie 900.000,00 zł
§ 6
Ustala się dochody w kwocie 139.000,00 zł z tytułu wydawania zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych oraz wydatki w kwocie 139.000,00 zł, w tym na:
1) realizację zadań określonych w gminnym programie profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych w kwocie 129.000,00 zł
2) na realizację zadań określonych w gminnym programie przeciwdziałania narkomanii w kwocie 10.000,00 zł
§ 7
Ustala się dochody i wydatki z tytułu opłat i kar , o których mowa w art. 402 ust. 4-6 i art. 403 ustawy z dnia 27 kwietnia 2001r. – Prawo ochrony środowiska (tj. Dz. U. z 2024 r., poz.54,834,1089,1222):
1) dochody w wysokości 25.000,00 zł
2) wydatki w wysokości 25.000,00 zł
§ 8
Ustala się dochody w kwocie 1.900.000,00 zł z tytułu wpływów z opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi i wydatki bieżące w kwocie 1.930.000,00 zł na funkcjonowanie systemu gospodarowania odpadami komunalnymi.
§ 9
Wydatki budżetu w 2025 roku obejmują zadania jednostek pomocniczych gminy na łączną kwotę 382.188,05 zł, w tym ze środków funduszu sołeckiego w kwocie 382.188,05 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 10.
§ 10
Zestawienie planowanych kwot dotacji udzielanych z budżetu gminy stanowi załącznik Nr 11.
§ 11
Plan dochodów i wydatków w łącznej kwocie rachunku dochodów samorządowych jednostek budżetowych prowadzących działalność na podstawie ustawy o systemie oświaty i wydatków nimi finansowanych w 2025 roku wynosi 652.293,00 zł, zgodnie z załącznikiem Nr 12.
§ 12
W budżecie gminy tworzy się rezerwy:
- ogólna w wysokości 80.000,00 zł
- celową w wysokości 120.000,00 zł, z przeznaczeniem na zarządzanie kryzysowe.
§ 13
1. Upoważnia się Wójta do zaciągania kredytów i pożyczek do wysokości poszczególnych limitów zobowiązań, określonych w § 5 Uchwały na:
1) finansowanie przejściowego deficytu budżetu,
2. Ponadto upoważnia się Wójta do:
1) zaciągania zobowiązań z tytułu umów, których realizacja w roku budżetowym i latach następnych jest niezbędna dla zapewnienia ciągłości działania gminy i z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy,
2) dokonywania innych zmian w planie wydatków niż określone w art.257 ustawy o finansach publicznych, z wyłączeniem przeniesień wydatków między działami, tj. do:
- dokonywania przeniesień w planie wydatków bieżących w obrębie grupy wynagrodzeń i składek od nich naliczanych w granicach działu,
- dokonywania przeniesień w planie wydatków inwestycyjnych na zadania w ramach tego samego działu niepowodujących likwidacji zadania,
3) lokowania wolnych środków budżetowych na rachunkach bankowych w innych bankach niż bank prowadzący obsługę budżetu gminy,
4) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków związanych ze:
- zmianą kwot lub uzyskaniem płatności przekazywanych z budżetu środków europejskich, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
- zmianami w realizacji przedsięwzięcia finansowanego z udziałem środków europejskich albo środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 3, o ile zmiany te nie pogorszą wyniku budżetu,
- zwrotem płatności otrzymanych z budżetu środków europejskich
§ 13a
W celu realizacji zadań związanych z pomocą obywatelom Ukrainy w związku z konfliktem zbrojnym na terytorium tego państwa upoważnia się Wójta do:
1) dokonywania zmian w planie dochodów i wydatków budżetu, w tym dokonywania przeniesień wydatków między działami klasyfikacji budżetowej.
§ 14
Wykonanie Uchwały powierza się Wójtowi Gminy.
§ 15
Uchwała wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 roku i podlega ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko Mazurskiego.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Świętajno |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2024-12-16 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Magdalena Majewska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2025-03-06 14:29:25 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2025-03-06 14:36:37 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2025-03-06 14:48:46 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 37 raz(y) |