Ekran szczegółów informacji
Szczegóły informacji
XXVIII/213/2021
Rodzaj: Uchwała
Status: Obowiązujący
Sesja: XXVIII
Kadencja: 2018-2024
Data podjęcia/podpisania: 2021-06-23
Data wejścia w życie: Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2021 r.
Tytuł aktu:
wprowadzenia wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o wysokości dochodów gospodarstwa domowego
Na podstawie:
Na podstawie art. 18 ust.2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2020 r., poz. 713 zm.: 1378), art. 7 ust. 1e ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2133 zm. z 2021 r. poz. 11) w związku z art. 38 ustawy z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz. U. z 2021 r., poz.11),
Treść:
§ 1. 1. Określa się wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego stanowiący załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.
- Określa się wzór deklaracji o wysokości dochodów gospodarstwa domowego stanowiący załącznik nr 2 do niniejszej uchwały.
§ 2.Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Świętajno.
§ 3. Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Warmińsko – Mazurskiego, z mocą obowiązującą od dnia 1 lipca 2021 r.
Przewodniczący Rady Gminy
Arkadiusz Deptuła
Załącznik nr 1
do Uchwały nr XXVIII/213/2021
Rady Gminy Świętajno z dnia 23 czerwca 2021 r.
Wniosek
o przyznanie dodatku mieszkaniowego
- Wnioskodawca ............................................................................................................................................................
(imię i nazwisko, PESEL albo numer dokumentu potwierdzającego tożsamość wnioskodawcy w przypadku braku numeru PESEL)
- Adres zamieszkania.....................................................................................................................
- Nazwa i siedziba zarządcy budynku albo innej osoby uprawnionej do pobierania należności za lokal mieszkaniowy......................................................................................................
- Tytuł prawny do zajmowanego lokalu:
a) najem
|
|
b) podnajem
|
|
c) spółdzielcze prawo do lokalu (lokatorskie lub własnościowe)
|
|
d) własność lokalu w spółdzielni mieszkaniowej
|
|
e) własność innego lokalu mieszkalnego
|
|
f) własność domu jednorodzinnego
|
|
h) inny tytuł prawny
g) własność budynku wielorodzinnego, w którym zajmuje lokal
|
|
|
|
5. Powierzchnia użytkowa lokalu.......................................w tym :
- łączna powierzchnia pokoi i kuchni .......................................
- powierzchnia zajmowana przez wnioskodawcę w przypadku
najmu lub podnajmu części lokalu .......................................
- Liczba osób niepełnosprawnych ………………, w tym:
- poruszających się na wózku .................................................
- innych, jeżeli niepełnosprawność wymaga zamieszkiwania
w oddzielnym pokoju ...................................................
- Sposób ogrzewania lokalu: centralne ogrzewanie -a) jest b) brak*)
- Sposób ogrzewania wody: centralnie ciepła woda -a) jest b) brak*)
- Instalacja gazu przewodowego -a) jest b) brak*)
- Liczba osób w gospodarstwie domowym ..................................................................
- Razem dochody gospodarstwa domowego .................................................................
(według deklaracji)
- Łączna kwota wydatków na mieszkanie, o których mowa w art.3 ust.3-4a ustawy z dnia 21
czerwca 2001 o dodatkach mieszkaniowych za ostatni miesiąc**) ............................................
(według okazanych dokumentów)
Potwierdza zarządca budynku albo inna osoba uprawniona do pobierania należności za lokal mieszkaniowy pkt 2–5, 7–9, 12 ..................................................................................................................................................................
(podpis zarządcy)
Oświadczam, że zapoznałem/am się z informacją dotyczącą przetwarzania danych osobowych załączoną do wzoru wniosku.
........................................................ .....................................................
(podpis wnioskodawcy) (podpis przyjmującego)
*) niepotrzebne skreślić
**) miesiąc, w którym składany jest wniosek.
Informacja dotycząca przetwarzania danych osobowych – dodatek mieszkaniowy
Administrator danych osobowych
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Świętajnie, ul. Spółdzielcza 4, 12-140 Świętajno, tel. 694 467 245, e-mail: biuro@gops-swietajno.pl, dalej: Administrator.
Cel, czas oraz podstawa prawna przetwarzania danych osobowych
W związku ze złożonym wnioskiem dane osobowe będą przetwarzane w celu ustalenia prawa do otrzymania świadczenia. Podanie danych osobowych jest obowiązkowe i wynika z przepisów ustawy o dodatkach mieszkaniowych w związku z art. 6 ust. 1 lit. c oraz art. 9 ust. 2 lit. b Ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (RODO). Niepodanie danych uniemożliwi rozpatrzenie wniosku. Dane będą przechowywane przez okres wynikający z kategorii archiwalnej, do której zakwalifikowano dany rodzaj dokumentacji.
Ujawnienie danych osobowych
Państwa dane osobowe mogą być ujawniane podmiotom realizującym zadania na rzecz Administratora, takim jak:
- dostawcy oprogramowania wyłącznie w celu zapewnienia ich sprawnego działania
z zachowaniem zasad ochrony danych osobowych i poufności ich przetwarzania, - operatorzy pocztowi w celu zapewnienia korespondencji,
- banki w celu realizacji przelewów,
- podmioty publiczne w ramach zawartych porozumień i umów oraz w zakresie obowiązujących przepisów prawa.
Prawa przysługujące w związku z przetwarzaniem danych osobowych
- prawo do wglądu do swoich danych osobowych, poprawiania ich treści, a także żądania ograniczenia ich przetwarzania,
- prawo do złożenia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą
w Warszawie, przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
Inspektor Ochrony Danych
Administrator w celu prawidłowego gromadzenia i przetwarzania danych osobowych wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym można kontaktować się w sprawach związanych z ochroną danych osobowych i sposobami ich przetwarzania mailowo na adres: iod@gops-swietajno.pl lub pocztą tradycyjną na wskazany wyżej adres Administratora.
Załącznik nr 2
do Uchwały Nr XXVIII/213/2021
Rady Gminy Świętajno z dnia 23 czerwca 2021 r.
........................................................................ ............................................
(imię i nazwisko wnioskodawcy) (miejscowość i data)
.......................................................................
.......................................................................
(adres zamieszkania)
Deklaracja o dochodach gospodarstwa domowego za okres
......................................................................................................................................................
(pełnych trzech miesięcy poprzedzających datę złożenia wniosku)
Oświadczam, że moje gospodarstwo domowe składa się z następujących osób:
- Imię i nazwisko............................................................................................. – wnioskodawca,
data urodzenia...........................................................................................................................;
- Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
- Imię i nazwisko .......................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
- Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
- Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
- Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
- Imię i nazwisko........................................................................................................................,
data urodzenia ......................., stopień pokrewieństwa ............................................................;
Oświadczam, że w podanym wyżej okresie dochody moje i wymienionych wyżej kolejno członków mojego gospodarstwa domowego wyniosły:
Lp.1
|
Miejsce pracy lub nauki
|
Źródła dochodu
|
Wysokość dochodu w zł
|
Razem dochody gospodarstwa domowego:
|
Średni dochód na jednego członka gospodarstwa domowego wynosi ................................. zł, to jest miesięcznie ................................................... zł.
Jestem świadomy odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.
Zgodnie z art. 7 ust. 14 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych osoba korzystająca z dodatku mieszkaniowego jest obowiązana przechowywać dokumenty, o których mowa w ust. 13 (tj. dokumenty na których podstawie zadeklarowała dochody), przez okres 3 lat od dnia wydania decyzji o przyznaniu tego dodatku.
............................................... .....................................................
(podpis przyjmującego) (podpis wnioskodawcy)
1 Należy podać liczbę porządkową według osób zamieszczonych przed tabelą
- Należy wymienić oddzielnie każde źródło dochodu.
Uzasadnienie
W związku z art. 7 ust. 1e ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych (Dz. U. z 2019 r., poz. 2133 z późn. Zm.) oraz art. 38 ustawy z dnia 10 grudnia 2020 r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz. U. z 2021 r. poz. 11) rada gminy określa w drodze uchwały, wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz deklarację o dochodach gospodarstwa domowego.
W myśl powołanego art.7 ust.1e ustawy o dodatkach mieszkaniowych rada gminy została zobowiązana do podjęcia w terminie do 1 lipca 2021 r. uchwały określającej wzór wniosku
o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzór deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych. Powołany przepis art. 7 ust.1e został wprowadzony do ustawy o dodatkach mieszkaniowych mocą art. 11 pkt 7 lit. b ustawy z dnia 10 grudnia 2020r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz. U. z 2021r. ,poz.11). Przywołana ustawa zmieniająca stanowi w art. 38, że w terminie do dnia 1 lipca 2021r., rady gmin mają obowiązek podjąć uchwały określające wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz deklarację o dochodach gospodarstwa domowego.
o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzór deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego, o której mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 21 czerwca 2001 r. o dodatkach mieszkaniowych. Powołany przepis art. 7 ust.1e został wprowadzony do ustawy o dodatkach mieszkaniowych mocą art. 11 pkt 7 lit. b ustawy z dnia 10 grudnia 2020r. o zmianie niektórych ustaw wspierających rozwój mieszkalnictwa (Dz. U. z 2021r. ,poz.11). Przywołana ustawa zmieniająca stanowi w art. 38, że w terminie do dnia 1 lipca 2021r., rady gmin mają obowiązek podjąć uchwały określające wzór wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz deklarację o dochodach gospodarstwa domowego.
Mając na uwadze powyższe, Rada Gminy została na podstawie art. 7 ust.1e ustawy
o dodatkach mieszkaniowych upoważniona do określenia – w drodze uchwały – wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego.
o dodatkach mieszkaniowych upoważniona do określenia – w drodze uchwały – wzoru wniosku o przyznanie dodatku mieszkaniowego oraz wzoru deklaracji o dochodach gospodarstwa domowego.
Załączniki
Rejestr zmian
Podmiot udostępniający informację: | Podmiot udostępniający informację: Urząd Gminy Świętajno |
||
---|---|---|---|
Osoba, która wytworzyła informację: | Osoba, która wytworzyla informację: |
Data wytworzenia informacji: | Data wytworzenia informacji: 2021-06-23 |
Osoba, która odpowiada za treść: | Osoba, która odpowiada za treść: Ewa Gronowska |
Data wprowadzenia do BIP | Data wprowadzenia do BIP 2021-06-25 08:16:05 |
Wprowadził informację do BIP: | Wprowadził informację do BIP: Administrator Systemu |
Data udostępnienia informacji: | Data udostępnienia informacji: 2021-06-25 08:33:09 |
Osoba, która zmieniła informację: | Osoba, która zmieniła informację: Administrator Systemu |
Data ostatniej zmiany: | Data ostatniej zmiany: 2021-06-25 08:33:09 |
Artykuł był wyświetlony: | Artykuł był wyświetlony: 1207 raz(y) |