Co i jak załatwić - lista wydziałów
Lista informacji
- Referat Organizacyjny ›
- Refarat Budżetu i Finansów ›
Skarbnik Gminy: Magdalena Majewska
Siedziba:
Urząd Gminy
12-140 Świętajno
ul. Grunwaldzka 15Zakres spraw i zadań do realizacji:
Obowiązki Kierownika Referatu pełni Skarbnik Gminy, Główny Księgowy Budżetu : Magdalena Majewska
W skład Referatu wchodzą następujące stanowiska pracy:- ds finansowych - referent Monika Połomka,
- ds księgowości budżetowej - referent Ewelina Szmigiel
- ds księgowości podatkowej - inspektor Agnieszka Grabowska,- ds wymiaru podatków i opłat - inspektor Agata Jankowska
Kierownik Referatu : Magdalena Majewska
Tel: (089) 623 20 73 / skarbnik gminy/, (089) 623 20 72 / księgowość budżetowa/, (089) 62320 79 ,(089) 623 20 74 / podatki, księgowość podatkowa, /
ZadaniaReferatu
Referat Budżetu i Finansów poza zadaniami wspólnymi realizowanymi przez wszystkie wydziały i samodzielne stanowiska określone w §14 Regulaminu Organizacyjnego realizuje następujące zadania szczegółowe:1) opracowywanie programów gospodarczych i prognoz finansowych dla gminy,2) przekazywanie wytycznych i wskaźników budżetowych do opracowania projektu budzetu gminy gminnym jednostkom organizacyjnym oraz weryfikacja materiałów przedłożonych przez te jednostki,3) opracowywanie projektu budżetu gminy, oraz przedkładanie go w obowiązującym trybie do uchwalenia,4) bieżąca realizacja budżetu oraz okresowe informowanie organów gminy o przebiegu tej realizacji,5) prowadzenie spraw podatków i opłat oraz innych dochodów gminy / ewidencja, wymiar, pobór, ulgi, windykacja/,6) prowadzenie gospodarki funduszami będącymi w dyspozycji gminy,7) negocjowanie z organami administracji rządowej wysokości środków finansowych na przejmowane bądź przekazywane zadania zlecone,8) przygotowanie projektów uchwał organów gminy w sprawach dotyczących budżetu i finansów gminy,9) prowadzenie spraw płacowych pracowników urzędu,10) prowadzenie ewidencji mienia gminy,11) sporządzanie sprawozdań z działalności budżetowej i finansowej gminyGodziny urzędowania:
715 - 1515Klauzula informacyjna dotycząca przetwarzania danych osobowych w zakresie - podatki, opłaty, kontrola i windykacjaZgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej RODO), informuję iż:- Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Wójt Gminy Świętajno, z siedzibą w Urzędzie Gminy Świętajno, ul. Grunwaldzka 15, 12-140 Świętajno.
- W Urzędzie Gminy Świętajno został powołany Inspektor Ochrony Danych – Pani Magdalena Borkowska. Jeśli ma Pani/Pan pytania dotyczące sposobu i zakresu przetwarzania Pani/Pana danych osobowych w zakresie działania Urzędu Gminy Świętajno, a także przysługujących Pani/Panu uprawnień, może Pani/Pan skontaktować się z Inspektorem Ochrony Danych Osobowych za pomocą poczty elektronicznej pod adresem: iod@swietajno.ug.gov.pl lub pocztą tradycyjną na adres Administratora danych: ul. Grunwaldzka 15, 12-140 Świętajno.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w związku z realizacją obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze (art. 6 ust. 1 lit. c RODO), wykonywaniem przez Administratora zadań realizowanych w interesie publicznym (art. 6 ust. 1 lit. e RODO) oraz w przypadku podania danych kontaktowych w zakresie numeru telefonu i adresu e-mail na podstawie Pani/Pana zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
- Pani/Pana dane będą przetwarzane w szczególności w celu:
- ustalania i określania wysokości zobowiązań podatkowych;
- prowadzenia wymaganych przepisami rejestrów oraz ewidencji podatkowej nieruchomości i ewidencji księgowej;
- prowadzenia czynności sprawdzających, kontroli podatkowej, postępowania podatkowego i innych działań na podstawie przepisów prawa;
- prowadzenia księgowości i rozliczania wpłat podatków, opłat, należności publicznoprawnych oraz dochodzenia należności zgodnie z obowiązującymi przepisami;
- prowadzenia działań informacyjnych ułatwiających zapłatę podatków, należności publicznoprawnych;
- wydawania zaświadczeń;
- windykacji podatków i opłat należności publicznoprawnych i cywilnoprawnych;
- prowadzenia postępowania zabezpieczającego wykonanie zobowiązań i należności;
- prowadzenia postępowań z zakresu stosowania ulg i zwolnień;
- oraz w innych celach wynikających z wskazanych poniżej przepisów prawa.
- Pani/Pana dane będą przetwarzane na podstawie ustaw:
- Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa,
- Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postepowania administracyjnego,
- Ustawa z dnia 12 stycznia 1991 r. o podatkach i opłatach lokalnych,
- Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym,
- Ustawa z dnia 30 października 2002 r. o podatku leśnym,
- Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach,
- Ustawa z dnia 10 marca 2006r. o zwrocie podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego wykorzystywanego do produkcji rolnej,
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
- Ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- Ustawa z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w administracji,
- Ustawa z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych,
- Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny.
- Podanie danych osobowych jest wymogiem ustawowym. Osoba, której dane dotyczą jest zobowiązana do ich podania. Inne dane osobowe podane przez Panią/Pana nie na podstawie obowiązującego przepisu prawa, są podawane dobrowolnie, brak ich podania skutkować może ograniczeniem form komunikacji. W sytuacji dobrowolności podawania danych osobowych, zostanie Pani/Pan o tym fakcie poinformowana/y poprzez merytorycznego pracownika prowadzącego postępowanie.
- Dodatkowo informuję, że przetwarzanie Pani/Pana danych kontaktowych w zakresie numeru telefonu i adresu e-mail odbywa się podstawie Pani/Pana wyraźnej zgody, celem komunikacji związanej z realizacją złożonego wniosku, którą może Pani/Pan wycofać w dowolnym momencie. Wycofanie zgody nie ma wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem. Zgodę można wycofać poprzez przesłanie żądania na adres Administratora lub adres e-mail Inspektora Ochrony Danych, które są podane powyżej.
- Pani/Pana dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji celów wymienionych w punkcie 3 i 4 oraz przez okres wymagany przepisami prawa, z zastosowaniem przepisów dotyczących archiwizacji dokumentów.
- Pani/Pana dane osobowe nie będą przekazywane do Państw trzecich lub organizacji międzynarodowych.
- Odbiorcami Pani/Pana danych są podmioty uprawnione do ich przetwarzania na mocy przepisów prawa oraz stosownych umów podpisanych z Administratorem i przetwarzających dane osobowe na jego polecenie.
- Przysługuje Pani/Panu prawo do: dostępu do treści swoich danych, żądania sprostowania danych, żądania usunięcia danych, żądania ograniczenia przetwarzania danych, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych oraz prawo do przenoszenia danych – na warunkach określonych w RODO.
- Przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą przy ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Pani/Pana dane osobowe nie podlegają zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu.
- Wydanie zaświadczenia o nie zaleganiu w podatkach
- Złożenie deklaracji o wysokości opłaty za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
- Złożenie informacji w sprawie podatku leśnego - osoby fizyczne
- Złożenie deklaracji w sprawie podatku leśnego - osoby prawne
- Złożenie informacji w sprawie podatku od nieruchomości - osoby fizyczne
- Złożenie deklaracji na podatek od nieruchomości - osoby prawne
- Złożenie informacji w sprawie podatku rolnego - osoby fizyczne
- Złożenie deklaracji w sprawie podatku rolnego - osoby prawne
- Złożenie deklaracji w sprawie podatku od środków transportowych
- Złożenie deklaracji na podatek od nieruchomości - osoby prawne
- Urząd Stanu Cywilnego ›
- Refartat Techniczny ›